Marbles

Det har brunnit i profetens skägg.
Pyromanen är gripen enligt rapporterna.
Återstår bara att resa ett nytt tabernakel.
Det är lättare att riva ner än att bygga upp.
Åt helvete med pyromaner.

IMG_0640

Jag kastade tre DVD-spelare, två dekodrar och en videobandspelare.
Och ett tiotal fjärrkontroller.
Allt var trasigt.
Hittade en elektrisk sticksåg i garderoben.
Oanvänd.

IMG_0648

Jag skall såga mig en vapensköld och ta med till Småland.
Enligt obekräftade rykten tillhör jag kråkadeln.
Det går bra att använd baron som tilltal.
Varje människa är en ras.
Mitt valspråk.

IMG_0639

Ikväll åt jag en baguette med skagenröra.
Kan man kalla furstlig spis.
Ska förflytta mig till tv-fåtöljen.
Idag blir inte mycket vettigt gjort.
Heller.

God afton!

2 reaktioner på ”Marbles

Kommentera

