Roosevelt and Ira Lee

Jag sitter i morgonrocken med balkongdörren på vid gavel.
Det är plus fem och himmelen är gråare än grå.
Ett barn med blå täckjacka leker i den svartvita snödrivan.
Snart är januari slut men vintern får vi dras med ett tag till.

IMG_0552

Jag sover och sover och sover.
När jag inte sover klagar jag.
Idag ska jag kasta grovsopor i en container som den allsmäktige fastighetsägaren har ställt ut.
Sen ska jag vila.

IMG_0554

Ett kokt ägg ligger på kylning i kallt vatten.
Ägg a la Skanör kräver sina tribut.
Ett sådant tribut är rödbetor.
Prosit möss och människor.

God förmiddag!

4 reaktioner på ”Roosevelt and Ira Lee

Kommentera

