Breakout

Vad är skillnaden på paté och pastej.
En av livets stora gåtor.
Eller varför är telefonen billigare att skicka efter än i butik.
El-Giganten är ett stort mysterium.
Vem har sagt att det ska vara lätt att leva.
Jag suckar djupt och kastar ytterligare några kassar i containern.

IMG_0587

Säg inte upp din lägenhet, sa min granne.
Till hösten, sa jag.
Allt kommer att bli bra.
Det är ändå RAM det hänger.

IMG_0498

Jag har ätit en smörgås med paté.
Filminspelningen på gården är avslutad.
Tystnad…tagning…magi.
Jag kommer inte sakna förortsträsket en sekund.
Snart är det slutjiddrat.
Mvh. Rabarberpolisen von Kråka.

God kväll!

Kommentera

