Nickel song

Så här gick det till när jag köpte telefon.
Först kollade på El-Gigantens hemsida att luren fanns i affären.
När jag kom dit var det ett helt annat pris; högre.
Åkte hem och köpte den på nätet i stället.

IMG_0597

Förstod jag det hela rätt, hade jag kunnat beställa och hämta samma nalle i affären för det lägre priset efter två timmar.
Ibland känner jag mig väldigt gammal.
Bli aldrig biten av samma hund två gånger, som Chucken sa.

IMG_0621

De har byggt tak över sjukhusets parkering.
Taket består av solfångare.
Så genialiskt.
Sol, vind och vatten….just sayin´.

IMG_0618

Funderar på att laga en gryta.
En fransk en.
Ska åka en sväng till Ica Maxi.
Champinjoner, smålök och matlagningsvin fattas mig.

IMG_0613

Melanie sjunger om en Brand new key.
Jag ska byta morgonrock mot något mer passande.
Man måste inte äta semla varje dag.
Glöm inte mjölken, herr  rabarberpolis.

God morgon!

4 reaktioner på ”Nickel song

  1. …tänk i vår avlägsna barndom….skulle någon sagt då ‘ i framtiden har alla telefonen i fickan’….Vi skulle ha skrattat och menat’ vadå,..skall sladden hänga efter oss då, och vad stora fickor det måste till ‘ hahaha…God dag!

    Gilla

  2. Måste tydligen göras svårt för kunden… det är ju lite lurendrejeri det där. Dom vill ju också att man ska beställa via nätet… du är inte ensam om att känna dig både lurad och gammal ibland.
    Men vi fixar det 🙂

    Gilla

Kommentera

