Boogie Nights

Först tyckte jag det var lite folk vid busshållplatsen.
Sen var alla affärer stängda utom Ica Maxi.
Då gick det upp en talgdank.
Det var söndag…..inte måndag.
Ridå.

IMG_0545

Pallrade mig hem med svansen mellan benen.
Hur är det möjligt att tappa tidsbegreppet så kapitalt.
Nu rensar jag en hårddisk på fotokopior.
Skulle tro att jag kan slänga hälften.
Kasta är det nya svarta.

IMG_0547

Söndag har tornat upp sig till en riktig tv-kväll.
Kollade på Prix d’Amérique.
Sen blir det lättare musikunderhållning, norskt raffel och en spionhistoria.
Ömsom musik, ömsom prat.
Nu ska jag radera.

God afton!

2 reaktioner på ”Boogie Nights

Kommentera

