Once in a lifetime

Alla band jag upptäckte efter 1980 anser jag som nya.
Det finns mycket ny bra musik.
Talking Heads exempelvis.
Såg på den alternativa melodifestivalen och blir påmind om varför jag aldrig blev kommunist.
Vilket dravel.
Om man bortser från Nationalteatern och den eminenta Arja som sjunger Mikis Theodorakis.
Kommer att  titta på årets mello med andra ögon.

IMG_6354

Ska lösa Melodikrysset live idag.
En högtidsstund för stofiler.
Gillade även Shetland.
Jag är lite av the old school.

IMG_6629

Verkar som det stundom blåser friska vindar.
Tänker softa hemmavid.
Sängar skall bäddas och hårddiskar rensas.
Middagen ligger i frysen och väntar.
Det ska nog bli människa av mig med.
Snart kommer tranorna.

God morgon!

Kommentera

