Do you know the way to Santa Fe

När jag var liten fanns det en skoaffär och den hette Oscaria.
Där köpte vi varje vår nya tennisskor.
Så fanns det en uraffär, en musikaffär, en järnhandel o.s.v.
Ungefär som i de gamla öststaterna.
Det finns fortfarande bara en skoaffär i Skara.
Detta apropå lill-prinsen.

IMG_0874

Eftersom Better call Saul var en spin-off till Breaking bad var jag tvungen att kolla upp  den sistnämnda.
Det ger väl sig så småningom.
Kan vara så att jag gillar Saul bättre.
Kan leva med det.

IMG_0878

Eljest tar jag det piano.
Imorgon är det helg igen.
På radion sjunger Elton Crocodile rock.
Nästan lika plågsam som Sailing.
Ska fortsätta min ökenvandring i tv-seriernas outgrundliga värld.
Vad mer kan en stackars rabarberpolis göra.

God afton!
 

Kommentera

