Devis

Kråkan gör en äkta klassiker och kör från Mora till Sälen.
Kommer ni ihåg Vasalopps-Birger.
Han i Kvitt eller dubbelt och som blev den yngste deltagaren.
Kråkan är yngre.
För övrigt är allt sig likt första söndagen i mars.

IMG_0933

Vaknade upp som en hel människa.
Hoppade mello igår.
Den där man tävlar med barnramsor.
Enda smolket i bägaren är Villas snöpliga förlust.
Idrotten stinker.

IMG_0932

Dagen till ära skall jag avslöja min levnadsmaxim.
Lite kuriosa för er hardcore-fans.
Gustav Vasa kröntes tre gånger.
Vi har grälat om det, Maria och jag.
Kråkan är en vinnare….just sayin´.

God morgon!

4 reaktioner på ”Devis

  1. Började fundera om det står ”Svårt svårt sa…” osv. eller Svart, svart som skulle vara lite mer hardcore då.
    Jag råkade se Mellon i går – första gången faktiskt – jag fick liksom andra chansen, hahaa 😀
    Och tack för att du påminde om Vasaloppet!

    Gilla

Kommentera

