Burnin´the midnight oil

Idrotten är full av laglig och olaglig skit.
Att folk orkar bry sig.
Snart finns bara Ibra kvar att titta på.
Glädjen att vinna till varje pris.
Att aldrig vara sann.
Jag betackar mig.

IMG_0948

En dag la jag alla korten på bordet.
Det var en befrielse.
Jag blottade min strupe och sa varsågod.
Som alkoholiserad ångestneurotiker är du inte sann.
Fri blir du aldrig.
Jag tror inte ens det är önskvärt.

IMG_0949

Hur många sporthjältar lever med sina smutsiga livslögner.
Alla fuskade.
Idrotten är fri.
Numera föredrar jag en sunkig tv-serie före en landskamp.
Breaking bad t.ex.

God morgon!

3 reaktioner på ”Burnin´the midnight oil

Kommentera

