I´m so lonesome I could cry

Jag överlevde trettioåriga kriget och belönades med en ringa pension
En sån seger till och jag är förlorad.
Psykisk hälsa är värt mer än tusen medaljer.
Jag är förälskad och förvirrad.
Det går att leva med det.

IMG_20160309_110245

Little Richard sjunger om Midnight special.
Borde sätta mig på ett tåg.
Våren pockar på med sina måsten.
Snart går det att sitta vid en solvägg och lapa kaffe.
På Helensgården t.ex.

IMG_20160309_110303

Gör mig redo för en promenad.
Det är strålande solsken och kallt.
Mitt rendezvous verkar rinna ut i sanden.
Vad vore livet utan längtan.
Jag är både sentimental och luttrad.

IMG_20160309_110323

Solen är inte farlig, läste jag i en blänkare.
Tror till och med den är nödvändig.
Ansiktet mot himmelen och solglajjor.
Handskar och halsduk.
Det är synd att klaga.

God morgon!

Kommentera

