Rock your baby

Det började med att jag fick ta fram pumpen.
Minnesgoda läsare kan ta det lugnt.
Det kommer inte bli någon pyspunka i år.
Bli inte biten av samma hund två gånger, som Chucken sa till Keith Richards.
Jag rullade fram i sakta mak till närmaste fik,
där det serverades semla.
Då hade ändå inte solen visat sig.

IMG_2058

Hade mamma levt om hon haft larmklocka.
En hypotetisk fråga.
Hon trivdes bäst utan hjälpmedel.
Allra bäst trivdes hon i sin koloni.
Var ska jag nu plocka mina rabarber.
Finns det färskpotatis i Småland.

IMG_2061

I morgon ska jag cykla till stan.
När det gäller konditionen finns det mycket i övrigt att önska.
Kände även av en gammal krigsskada i knät.
Man måste börja någonstans.
Jag brukar vara ganska lättränad.
Ännu saknas värmen.

IMG_2054x

Återigen skriver vi fredag.
Har inga speciella planer.
Det stör mig inte nämnvärt.
Tänker plocka med mig kameraväskan.
Kanske fångar jag årets första gök.
Kanske inte.

God afton!

 

2 reaktioner på ”Rock your baby

Kommentera

