Mitt hjärta består av diabas och alunskiffer

En gång närde jag en dröm om att måla en tavla.
Min vision var cementfabriken.
Detta stolta tempel vid foten av Billingen.
Berget ger och tar.
Alla har vi väl någon gång suktat efter en alldeles egen säck med cement.

DSC_0081

Jag målad tio tavlor och insåg sedan mina begränsningar.
En gång ska jag gå en kurs.
Skomakare bliv vid din läst.
Ska lära mig franska, måla och spela gitarr.
Dansa och sjunga.

20140525_143934_Android

Hade bespetsat mig på en cykeltur.
Solen skiner inte och det är nästan minusgrader.
Trägen vinner.
Det står vår i almanackan.
På måndag har Matilda namnsdag.

IMG_20160312_082346

Jag gillar min cementfabrik.
Den kostade mig mycket svett och möda.
Gullhögens cement byggde detta land.
Kalkstenens lovsång skola eka mellan betongen i evigheternas evighet.
Hoppas det är luft i cykeln.

God morgon!

2 reaktioner på ”Mitt hjärta består av diabas och alunskiffer

Kommentera

