The old man down the road

När jag kom tillbaka från Skara strosade jag i stan.
Kände av vårsolen för första gången i år.
Såg krokusar och tillstymmelser av påskliljor.
Alltid i slänten vid Västerhöjdskolan.

 IMG_20160321_114206

Snart är det dags för en utomhusfika på Helensgården.
Nu blir det bara bättre.
Ett riktigt regnväder skulle göra susen, sa far.
Jag är benägen att hålla med.

IMG_20160321_114229

Vi åt semlor ety våffelbaket hade fallerat.
Tala inte om det, sa han.
Nu har vi rena fönster både i Skara och i Skövde.
Snart blommar Billingen.

IMG_20160321_114659

Imorgon tvätt; sen går jag all-in med påsken.
Lyssnar på Stevie Ray Vaughan.
Namnet låter tuffare än musiken.
Easter parade ska du också glömma.

IMG_20160321_114656

Funderar på att kasta överdelen på bokhyllan.
Se det som en kärleksförklaring.
Idag tog jag upp mina pelargonier från källaren.
Nu håller vi tummarna för både det ena och det andra.

God kväll!


 

4 reaktioner på ”The old man down the road

Kommentera

