Outside love

Bokhyllan har följt mig sedan tidigt 70-tal.
Nu blir den till kaffeved.
Känns lite sorgligt.
Om möbler kunde tala.

IMG_20160324_075543

Solen skiner på fattiga och rika.
Idag tänker jag begå premiär på utomhusfika.
Känner mig barnsligt förväntansfull.
Kanske jag läser lite ryska noveller.

IMG_20160324_075616

Min älskade gav mig en Mårbackapelargon.
Jag vårdar den ömt.
Snart skall jag sitta på en solig balkong och klappa på en katt.
Det går bra nu, herr rabarberpolis.

God morgon!

4 reaktioner på ”Outside love

  1. Som Cornelis sjunger i En fattig trubadur: du kan ingenting ta med dig dit du går, du behöver inga penningar när du vid porten står:). Så gör kaffeved av hyllan du!

    Gilla

Kommentera

