Vrigstads småländska ostkaka

Nu har jag cyklat till stan två dar i rad.
Jag gör det inte av godhet utan för att jag är nödd och tvungen.
Vågnålen har börjat tangera 100-strecket.
På stan tog jag en gofika i solen.

IMG_1187

I ugnen står en ostkaka inköpt i Falköping.
Grädden är vispad till lagom konsistens.
Man blir hungrig av att cykla.
Beach 2016 kan vänta.

IMG_1199

Har slängt ett getöga på kvalhockeyn några kvällar.
Leksand är en gåta.
Tack vet jag Antikrundan och Antikmagasinet.
Må laget med bäst resurser vinna.

IMG_1192

Nu är det påsk på allvar.
Har inga speciella planer.
Lurar på en Janssons.
Hoppas på cykelväder.

IMG_1211

Har kastat två kassar med böcker.
Känner mig som en brottsling.
Till mitt försvar kan sägas att jag läst dem alla.
Nu tar vi helg.

Glad Påsk Möss och Människor!

4 reaktioner på ”Vrigstads småländska ostkaka

Kommentera

