What´s the buzz

Lyssnar på Jesus Christ Superstar dagen till ära.
Musikalernas musikal.
Den enda värd namnet.
Inget konstigheter alls.

IMG_1203

Jag minns att jag lyckades tjata till mig skivan en jul i början på 70-talet.
Ian Gillan är Jesus.
Sen gav jag bort den till en söt tjej i ett svagt ögonblick.
Vad hade jag för det.

IMG_20160324_101253

I skivhyllan står den svenska varianten.
Brun Wintzell är inte Jesus.
Agnetha Fältskog är Gud.
Har jag lärt mig älska nu?
Har det hänt till slut?

IMG_1213

Idag skriver vi långfredag på gott och ont.
Kan sakna det bigotta, men hjulen måste snurra.
Snabbare, högre och längre.
Utanför mina nytvättade fönster är allt grått och termometern visar några plus.
Klockan är nio och allt är väl.

God morgon!


 

2 reaktioner på ”What´s the buzz

Kommentera

