Nobody knows you when youre down and out

Morfars päronbrännvinsost.
Roligare än så blir det inte.
Påskdagen går mot sitt slut och det är ännu ljust.
Regnet strilar och några grannar har grillat på gården.
Jag har roat mig med Graven och Morden.

IMG_20160327_182802

Jorma Kaukonen sjunger Baby let me follow you down.
Snart börjar det någon hockeymatch.
Det blåste snålt när jag var ut och kastade sopor.
Skönast är det när det slår om.
När den riktiga värmen kommer.

IMG_20160327_182830

I hela mitt liv har jag trott att Jorma Kaukonen varit finne.
Kolla aldrig en bra story.
Hoppas det blir friluftsväder imorgon.
En sväng upp på berget vore en stilla nåd att be om.
Snart är det april.

God afton!

7 reaktioner på ”Nobody knows you when youre down and out

  1. Är smått vilsen bland dagarna. Har varit förkyld och hemma för länge. Ja åsså påsken förstås. Men nog är det annandan i morgon? Eller idag om man ska vara petig. Hoppas också på fint friluftsväder och cykelrunda. Som inte har Maxi eller Willys som mål. Jo, nog är det gott att våren nalkas! Värme och ljus.

    Gilla

      1. Ska bli rätt skönt med vardag igen. Med folk på plats, och man själv har nånstans att ta vägen och träffa dom. Attans förkylningar nu för tiden! I snäppet 3 veckor nu sen jag blev dålig! Men febern har släppt och färgen är tillbaka i ansiktet och nog sjutton ska jag ut och cykla i dag. På förmiddagen medan det fortfarande är sol. För rena nöjets skull!

        Gilla

        1. 😀 Lid inte med mig! Det blir alldeles onödigt med lidande då. Du är glad och kär och lycklig! Fortsätt med det! Jag ska bara dricka mitt kaffe också, sen så är det hojen även för min del. Österut idag….

          Liked by 1 person

Kommentera

