Pay day give away

En granne hade tydligen något viktigt att säga klockan tre i natt.
Tyvärr kan jag inte “dumihuvudetspråket”.
För övrigt har det varit lugnt i kåken senaste tiden.
Undrar om de jiddrar i Småland.
Nu är överdelen av bokhyllan tömd.
Den gamla släktklenoden drar sin sista suck.
En container blir dess öde.

IMG_20160327_090024 

Ronnie Spector sjunger från ett relativt nytt vax.
Det finns rockstars och det finns rockstars.
Kändes kyligt när jag stack ut nosen genom balkongdörren.
Och nej, jag har aldrig läst Kerstin Thorvald.
Böckerna finns väl kvar om andan faller på.
Lurar på tv-serien.

IMG_20160327_090137

När påsken är över ska jag kasta allt pynt.
Eventuellt sparar jag den egenhändigt konstruerade påskkärringen.
Snart skall det eka ödsligt i min enkla boning.
Påskdagen tager sin början men solen kämpar förgäves.
Kanske lika bra att sitta still i båten.
Jag har Janssons så det räcker och blir över.
Mat på bordet och tak över huvudet.
Det är synd att klaga.

God fortsättning!

 

4 reaktioner på ”Pay day give away

  1. Tack för besöket i mitt Blogghem! 😀
    Jag har också mat, så det räcker 😉
    Förstår att du är flyttfågel, är det till södern?
    God fortsättning på påsken, Gerd

    Gilla

    1. Tack själv….har allt följt din blogg lite på avstånd en tid. Gillar det vardagliga bestyret.
      Om allt går som planerat flyttar jag till Småland i slutet på året. 😀
      Må gott i den vackra staden vid älva!

      Gilla

Kommentera

