Arrowhead

För några år sedan pissade amerikanska soldater på en död taliban.
Allt filmades och visades på nätet.
Det blev ett ramaskri utan like.
Jag tänkte att jag vill också pissa på en taliban.
Det är sånt man behåller för sig själv.
Tanken är fri.

IMG_1267

Nu ska vi ta påsken i mål.
Lugn och ro är en passande parabel.
Mittemellan då och sen.
I väntan på det nya.
Våren, sommaren och så småningom.
Väck mig inte.

IMG_1268

Maria ska skicka efter nya påslakan.
Ett litet underverk i sig.
Hon ger mig alltid två förslag; ett dåligt och ett som hon tycker är bra.
Fatta att jag är kär.
Dags att packa cykelväskan.

God förmiddag!

2 reaktioner på ”Arrowhead

Kommentera

