Silver raven

Snart har jag bara begravningskostymen, mobilen och Mårbackapeckagonickan kvar.
Jag gör rent hus.
Mina vita men skamfilade tapeter får mig att minnas nådens år 1980.
Vi hade någon slags inflyttningsfest på valborgsmässoafton.
Jag dränkte mina sorger i öl och sprit.
In i dimman.
Det trettioåriga kriget.

IMG_1358

Om man bara väntar tillräckligt länge så vänder det.
Har ni hört talas om Ramblin´Jack Elliott.
Inte jag heller.
Med öppna öron och sinnen.
Ska spara påskkärringen.

IMG_1374

Skrattade högt för mig själv när jag såg Snabba cash III.
Det var väl inte riktigt menat så.
Bättre än sunk-Beck emellertid.
Hur djupt får man sjunka.
Jag tror vi får gå på bio igen.

IMG_1377

När man hänger upp TV-kvällen på Liv och Horace.
Gudars skymning.
Meningen med sommartid är ljusare kvällar.
Jag önskar mig värme.
Gärna redan imorgon!

God kväll!

Kommentera

