Humbug down the river

Vad är det för dag, vad är klockan.
Vem är jag, var kommer jag ifrån, vart är jag på väg.
Det är jag som är rabarberpolisen.
Kan vara tryggt att veta.
Helger och tidsförskjutningar sätter myror i huvudet.

IMG_1281

Så var överdelen till bokhyllan ett minne blott.
Cykeln har nya bromsbelägg.
Nu kan våren börja på allvar.
Ska kolla på gåtan Leksand i afton.
Ishockey-VM brukar vara ett säkert vårtecken.

IMG_1325

Kråkan fick ny mössa och halsduk idag.
Det ska fan vara lärare.
Jag längtar till sommarlovet.
Då ska vi åka och titta på lemurer.
Det var väl nåt att se fram emot.

God afton!

 

 

2 reaktioner på ”Humbug down the river

Kommentera

