Unconditional love

Först kollar man fasaden.
Sen väntar man ett år.
Sen går man in själva skrovet.
Jag talar om Skövde Musikskola.

IMG_1678x

Har aldrig varit inne i denna ärevördiga byggnad.
Kan berätta att det var mest korridorer.
Läroanstalten har bytt skepnad till Vuxenutbildning.
Själv blev jag vuxen via autodidaktik.

IMG_1705x

Ännu är det offentliga rummet öppet för allmänheten.
Att strosa omkring ett gammalt lärosäte väcker minnen till liv.
I grund och botten är jag Skaradjäkne.
Numera är nätet mitt universitet.

IMG_1703x

På vägen ut talade jag med Helena från Ecuador.
Hon hade seglat jorden runt med sin familj.
Nu närde hon sin dröm att skaffa utbildning och körkort.
Sen skulle de segla till Australien.

IMG_1707x

Helena åkte hem till Karlsborg och jag tog cykeln i regnet.
Mammas deklaration är inlämnad för granskning.
Raggmunken avnjöts utan lingonsylt.
Dags att tända upp i lyan och stänga på tv:n.

God afton!

Kommentera

