Chin Chin

Mitt linoleumgolv är från sena 70-talet.
Jag har vårdat det ömt och skrubbat det vår som höst år ut och år in.
Känns fortfarande fräscht och nytt.
Hemligheten ligger i en blandning av Ajax och såpa.
Kommer bli svårt att skiljas från mitt favoritunderlag.

IMG_20160416_182902

Kollade på Farmor och vår Herre från 1983.
Fattade inte riktigt.
Började i friska luften och slutade som ett kammarspel.
Pengar och bekräftelse är en otidsenlig bristvara.
Ett gott hantverk.

IMG_20160416_182916

Ska väl leta upp nån ny gammal sunkig serie.
Har hållit mig i skinnet idag.
Softat och tagit det lugnt.
Tänker fortsättas med det.
Sa jag att det doftar såpa.

God afton!

Kommentera

