Saken är Oscar

Heder åt Stefan Löfven som inte medverkar i pajasprogrammet Agenda.
Han är inte bara en god partikamrat.
Han är även en kompetent och klok statsminister.
Konungariket Sverige går som en väloljad klocka.
Arbetslösheten minskar, företagen gör rekordvinster och patrasket klagar.
Typ Göra Persson.
Snart är vi 10 miljoner gnällspikar.
Jag kan knappt bärga mig.

IMG_1617

I grund och botten är alla socialdemokrater.
Sverige är störst, bäst och vackrast.
Så har vi allemansrätten också.
Glöm aldrig det.

IMG_1618

Mot vädergudarna kämpar även den mest durkdrivna regering.
Regn och kyla, kyla och regn.
Nästa som säger aprilväder utesluter jag ur partiet.
Tur vi har Springfloden att se fram emot.
Snart får Kjelle sin Oscar…just sayin´.
Kastade två kassar med gamla paltor.
Snart har jag inte mer att försaka.
Känner mig lättad.

God afton!


 

Kommentera

