Snart 3000-jubileum

Det här är inlägg nummer 2997.
Tänkte passa på för jag är disträ.
Snart 3000 blogginlägg om ingenting.
Min terapi i cyberspace.
Får se vart det tar vägen.
Förändringens vindar blåser runt stugknuten.

IMG_1682

Dina levervärden är bra, sa en läkare till mig för drygt 7 år sedan.
Jag är alkoholist, sa jag och blottade strupen.
Sen hörde jag änglasång.
Idag ska den gamla levern synas i sömmarna igen.
Är inte speciellt orolig.
Nya mediciner, nya kontroller.

IMG_1688

Får väl pyssla hemmavid.
Idag får vi pension.
Snart kommer sköna maj.
Det drar kallt från balkongdörren.
Dags att kavla upp ärmarna för att bli stucken.
Längtar efter “ja du vet vem”.

God morgon!

 

Kommentera

