Bungle in the jungle

Jag har skaffat mus.
Som barn av styrplatta och pekskärm en smärre revolution.
Känner mig som en blandning av raketforskare och dinosaurie.
Nu hoppas jag det ska bli lite fart på fabulerandet.

collagev

Slänger ett getöga på termometern.
Noll fuckin’ grader och snön hänger i luften.
Hey Rederiet.
Bakpotatis med lufttorkad skinka och meze.

collage

Lyssnar på Gessles 9 i topp 70-tal.
Lobo kom på 6:e plats.
Popmusik är kul.
Så kom då snön.

God morgon!

12 reaktioner på ”Bungle in the jungle

  1. Till min iMac har jag både mus och styrplatta. Till vissa saker är det ena mest praktiskt att använda, till andra, den andra. Pekskärm har jag aldrig haft. Jo på paddan förstås, och iFånen. Cooooool!
    Härliga bilder! Ha en bra dag!

    Gilla

    1. Tänkte oxå på surfplattor och telefoner. Skickade av misstag efter ett tangentbord utan styrplatta. Blev ju riktigt bra med mus. Nu ska jag träna 😀
      Tack Ninna….önskar ävenledes dig en fin söndag!

      Gilla

      1. Finns det separata tangentbord med styrplatta? Har faktiskt inte ens tänkt på det. Faktum är, att på den tiden jag hade PC, visste jag över huvud taget inte om att det fanns nåt sånt som styrplattor. Har det kommit under de senare åren även till PC? Man blir nog lite bortskämd när man har Mac.
        PC härmar…. HAHAHAHAHAHA

        Gilla

        1. Jag är en riktig novis när det gäller data….fortsatte med styrplatta på tangentbordet när jag köpte separat skärm pga hade på laptopen. Mus är nog det enda rätt vid ett skrivbord.
          Mac är lite som en Rolls Royce har jag förstått….ska skaffa nån gång i framtiden! 😀

          Gilla

        2. När jag köpte Min MacBookPro för 3,5 år sedan var det ju styrplatta på den. Plus att jag också hade mus vid sidan om. Tog ett tag att vänja sig med plattan, men sen så. Väldigt behändigt!
          Man hör och läser ju emellanåt en del surt/argt/hånfullt från PC-användare ang Maccar, men ett faktum är att de håller mycket längre. Laptopen är lika bra som när den var ny, lite långsammare kanske men ändå snabbare än de PC jag hade. Och batteriet behöver kanske snart bytas ut. Om man vill. Det har fortfarande prestanda för ett par timmar. Beroende på vad man använder för program.
          Och iMacen köpte jag nyligen av min Mac-kunnige vän. Den är 5 år gammal men funkar perfekt. Är snabb som en blinkning! Hur ofta kan man säga det om en PC?

          Man kanske ska kliva ur sängen nu… 🙃🤓😉 hehe
          Som sagt! Ha en skön dag! Här skiner solen, hoppas det är varmare än i går. Och att det inte blåser. Cykeln lockar.

          Gilla

Kommentera

