No quarter

Jag var med på den tiden Torbjörn Fälldin var statsminister.
Vi trodde jorden skulle gå under när borgarna tog över.
Det gjorde den inte.
Väntar på att kärnkraften ska avvecklas.
Ni lovad.
Grattis Torbjörn….din gamle skojare.

IMG_1783

En gång på det glada 70-talet såg jag Västra Frölunda spela hockey.
Willy Lindström tacklade så det sjöng i hela Scandinavium.
Jag såg även Rolling Stones i samma veva…för första och sista gången.
Så gammal är jag.
Idag blev indianerna svenska mästare.
Grattis till er.

IMG_1793

Våren är inställd i år också.
Insnöad och infrusen.
Har kämpat mig igenom tio episoder av Rederiet.
Alla är elaka utom Joker.
Kråkan och min favoritkaraktär.
Ska klämma in några avsnitt till innan den förträffliga Springfloden.
Grattis möss och människor.

God afton!

4 reaktioner på ”No quarter

  1. Helt underligt! Att så mycket av sådant som i själva verket är elakt, anses vara underhållande och rent av roligt!
    Ha en bra dag, Rabbis! Det kommer väl nån sorts vår – förr eller senare! 🌞

    Gilla

Kommentera

