Brick house

Halvvägs till stan.
Mössebergsbagaren hade plockat in utemöblerna.
Köpte en flaska rabarbersaft som tröst.
Johannes Brost memoarer är en riktig sörja.
Förundras och förfasas.

IMG_20160425_100620

Rymliga lokaler är en passande beskrivning.
Kastade min barometer.
Tror inte det hjälper.
Mambo jumbo och rockabilly är mitt öde.
Köpte espressokaffe på Willy:s.

IMG_20160425_100632_1

Är fruktansvärt trött och kinkig.
Känner mig ömhudad och stingslig.
Utanför skiner solen förrädiskt.
Vad är det för tv-
serier i dag månntro.
Jag tänker INTE se alla avsnitt med Rederiet.

IMG_20160425_100640

Utsikt från ett sunkigt fikabord.
En gång i tiden såg jag Tina Turner i Scandinavium.
På tal om Proud Mary.
Det var dagen efter Motala vann SM-finalen i bandy.
På tal om Mikael Arvidsson.

God kväll!

 


 

Kommentera

