Ove Köhler på gott och ont

Idag stannade jag på vägen till Ica Maxi och tog på mig mössan.
Ett nederlag i sig.
Det regnade småspik och blåste.
Vad skulle jag ut att göra.

IMG_1818

En stilla vila vid Valla härad nådens år 2011.
Jag läste Virginia Woolf och var ung och oförstörd.
Lyckligt ovetande om brunbyxor och tiggare.
Det var en oskyldig tid.

IMG_1819

Den gamla dansbanan lever på nåder.
Jag har fortfarande kvar min cykel.
Det är en evighetsmaskin.
Liksom den här eländiga bloggen.

God afton!

Kommentera

