Wherever I lay my hat

Har aldrig gått i ett 1:a majtåg.
En gång marscherade jag mot kärnkraften.
Tack för att ni lyssnade.
För några år sedan protesterade jag mot nedläggningen av en skola.
Vi gick 50 m från livets brunn till stadshuset.
Skola för alla – ropen skalla.
Kommunpolitiker gör som de vill – men i huvudet står det still.

E478E70F-6E4B-4827-86C3-404F055D6F35

Jag har full respekt för våra lokala politiker och journalister.
Brunbyxorna undantaget.
Jag tänker inte kandidera till varken det ena eller andra.
Lägger stridsyxan på hyllan och tar en stilla fika.

PICT0036-003

Det bästa med rederiet är berättarglädjen.
Resten är bara rappakalja.
Elakt, fördomsfullt och ologiskt.
Nu är jag inne på säsong 3.
Skjut mig.
Återkommer alltid till Paul Young.
Regnstänk på fönsterrutan.

God morgon!

mig.

Kommentera

