Konungens hund hette Ali

Enligt Johannes Brosts testamente var konungen sådär.
Jag vet inte vilket som är bäst.
Boken eller Rederiet.
Säsong III avslutades med att Joker gifter sig med Irina.
På den tiden var ryssen det stora hotet.
Så chict.

IMG_20160430_092732

Åter till dagens huvudperson.
Min bältros irriterar mig.
Jag tog sovmorgon.
Förr i tiden provade man alltid de nya vårkläderna på valborgsmässoafton, sa min far.
Så frös man.
Nu fryser man bara.

IMG_20160430_092753

Jag har alltid varit monarkist och demokrat till husbehov.
Idag fyller
Tjabo 70 vårar.
Rabarberpolisen skall be att få tokhylla.
Det drar kallt från balkongdörren.
Vårstassen får hänga kvar i garderoben.
Jag ska be att få rekommendera mig.

God förmiddag.

2 reaktioner på ”Konungens hund hette Ali

Kommentera

