Slagdänga

Mina kära bloggläsare.
Idag hade jag tänkte att visa rafflande demonstration
sbilder.
Av det blev intet.
Istället får ni hålla tillgodo med en sunkig mässingsorkester.

IMG_1842x

Eder truly var uppe i ottan och packade kameraväskan
En öde Helenspark var inte vad jag hade väntat mig.
Pass 09:30 var det sagt, med avmarsch kl. 10:00 till Valhall.
Jag började tvivla på mitt förstånd.

IMG_1833x

Politik är att vilja.
Efter att irrat omkring planlöst i staden cyklade jag åter hem.
Utan fagra tal och löften.
Till tonerna av Super trouper.

IMG_1825x

Bleckblåsare och ABBA i all ära.
Här hade jag bespetsat mig på både tamburmajor och drillflickor.
Och framför allt det gamla örhänget Internationalen.
Det var bättre på Hjalmar Brantings tid.

IMG_1837x

Efter att slickat såren och ätit en bakelse sitter jag åter på kammaren.
De kalla vindarna blandades upp med ljumma vårbrisar.
Mentalt är jag redan på en cykeltur uppför Billingen.
Imorgon satsar jag på Varnhem.

God middag!

2 reaktioner på ”Slagdänga

Kommentera

