Paloma blanca

Jag mår inte bra av Rederiet.
Det är en orgie i missunnsamhet och tarvligheter.
När Gustav vann tjugo miljoner på lotto var det något som brast.
Det är vad jag brukar kalla en finsk paradox.

IMG_1877

Varnhems klostercafé öppnar kl. 11:00.
Jag känner mig redo.
Hittade en underbart smörig 70-talslista på Spotify.
Nu kan inget gå fel.

IMG_1875

Har inte hämtat mig från gårdagens icke-demonstration.
Det var som en dålig film.
Är det nu man lämnar in partiboken och går med i miljöpartiet.
Väck mig ur denna onda dröm.

IMG_1869

Hur ska man klä sig.
Aldrig bruna skor efter 18:00 är en god regel.
Termometern visar plus 8.
En tröja och vindtygsjacka.

IMG_1879

Vaknade i anständig tid.
Ska packa min cykelväska.
Det mäktiga berget kräver respekt.
Kråkan vill dock fortsätta att se.

God morgon!

4 reaktioner på ”Paloma blanca

Kommentera

