Roundabout

Utan vidare spisning intog Maria Vättern.
Som en najad skred hon fram i vattnet.
Fatta att jag älskar henne.
Själv agerade jag  eftersläntrare.

IMG_20160507_133942

Tre underbara dagar på bryggan vid Hjo.
På fjärde dagen vankades det pannkakor.
Fatta vilken lyckans ost jag är.
En weekend som heter duga.

IMG_20160507_133919

Vi åt medhavd picknick och drack alkoholfritt vin.
Läste böcker och pressade i solen.
Fatta att jag blev berusad.
Kan inte bärga mig till nästa gång.

IMG_20160507_133955

Om någon undrar så hann vi med att loppa.
Både inomhus och utomhus.
Fatta vilken tur att det finns soffor.
Maria är en fena på att fynda.

IMG_20160507_133917

Nu börjar denna söndag lida mot sitt slut.
Det blev ett solobad i Karstorpssjön.
Fatta att jag längtar till nästa gång.
Imorgon lurar jag på en cykeltur över Billingen.

God afton!

2 reaktioner på ”Roundabout

Kommentera

