Back street kids

Snart har jag plockat ner alla mina LP-skivor.
De representerar en omtumlande period i mitt eländiga liv.
En brytpunkt mellan barndom och vuxenliv.
Jag pallade aldrig för trycket.
Blev vuxen först vid 50.
Kalla mig gärna en late bloomer.

IMG_2007

Är det slut på sommaren nu.
Väntar den eviga syndafloden.
Hann med en fika på Rådhuset.
Det var lite bitigt i luften.
Jag läser om kvinnor som tar sin rättmätiga hämnd.
Öga för öga, tand för tand; bokstavligen.

IMG_2002

Somnade framför hockeyn.
Hoppas det går bättre med Tre Kronor.
Kasackerna är en samling usla skådespelare.
Filmningarna kommer att bli ishockeyns död.
Idrott stinker värre än en tunna med skit.
Just sayin´.

God kväll!

2 reaktioner på ”Back street kids

  1. Här i Sthlm har det varit varmt fast lite kyligare i luften än för två dagar sedan, då trodde jag att jag skulle svimma av värmeslag! Imorgon visar yr.no att vi kommer få 14 grader och sol/moln. PS. yr.no tycker jag är mer exakt än smhi. Otroligt att norrmännen spöar oss i väderprognoser, kanske de har bättre datorer!

    Gilla

Kommentera

