Earth´s cry heaven’s smile

Jag sover bra eljest.
Annars tar jag piller mot det mesta.
Högt blodtryck, halsbränna, kolesterol; you name it.
Läkarvetenskapen är fantastisk.
Kanske blir jag trött av all mirakelmedicin.

IMG_2261

Var på fest i natt hos en sunkig konstnärinna som fått ett stipendium.
Svenne och Lotta var där och Magnus Uggla anlände i en öppen båt på ån.
Själv satt jag med gamlingarna.
Det här med att minnas drömmar.
Jag skulle kunna göra en detaljbeskrivning av lokaliteterna.

IMG_2216

Sommaren har övergått till vår.
Får tacka för det som varit.
Vad är det som hindrar mig från att plocka den späda ramslöken.
Måste ta det med min låtsaspsykiatriker.
Inte i år heller.

IMG_2273

Det är låga odds på att jag tar en fika i stan idag.
Typ pengarna tillbaka.
Lurar på dagens middag.
Det enda som är säkert är att det inte blir ramslöksoppa.
Maria och jag åt nässelsoppa i helgen….just sayin´.

God morgon!

 

7 reaktioner på ”Earth´s cry heaven’s smile

  1. Harregu! Säger bara en sak: Vill du bli sjuk, ät mediciner! De är bland de giftigaste och skadligaste drogerna som finns. Endast läkemedelsgiganterna tjänar på det, och de vill inte att vi ska må bra för då förlorar de intäkter.
    Blodtryckssänkande innehåller i allmänhet betablockerare vilket bl.a. hindrar från att bygga upp ett flås. Alltså det hindrar dig från att träna, anstränga dig fysiskt, cykla eller annat roligt tillräckligt för att bygga upp kondition och styrka – ergo du förbliver trött orkeslös etc. Hamnar i en ond cirkel.
    Kolesterol är inte farligt, det är en myt. Kroppen behöver kolesterol. Och får den inte tillräckligt via kosten, jobbar levern på att tillverka.
    Hälsbränna – se över din kost istället. Kanske minska en smula på kaffet? Och annat du märker irriterar magen?
    Gör mer av sånt du tycker om, som ger dig glädje och avslappning. Koncentrera dig på det!
    Och inte minst! Älska Maria!
    Ursäkta jag lägger mig i. 😉

    Liked by 1 person

    1. Det är skönt med enagemang…du behöver inte be om ursäkt. 😀
      Jag har aldrig mått bättre än jag gör nu. Du har säker rätt på ditt sätt men för mig funkar det alldeles ypperligt.
      Bästa medicinen är ändå kärleken. ❤
      Nu ska jag ta en fika på stan…rena dunderpillret! 😀

      Liked by 1 person

      1. Hehe…
        Klok du är!
        Jo jag har rätt vad mediciner anbelangar, och det kan man läsa om mer och mer nu i media, MEN jag anser också att var och en måste göra vad den själv anser är bäst för sig själv.
        Och du har HELT RÄTT! KÄRLEK är den bästa medicinen! (Kanske egentligen den enda?)

        Gilla

  2. ..måste också ‘ lägga mej i medicinerna’, kolestesterolpillren, statinerna , kan ge skumma biverkningar, du kan gott ta e n matsked havrekli i gröten/ filen/ yoghurten/ maten, istället. per dag.
    Både G o jag skippade statinerna.Och det funkar bra. Men mår du bra är det utmärkt,
    Men som sagt : kärleken är den enda medicinen , leve den! Ha en god dag !

    Gilla

Kommentera

