High tide lowe tide

Fyra nyanser av grått.
Denna pingstafton kommer inte att gå till historien.
Jag har stekt isterband och stuvat potatis.
Till mitt försvar kan jag anföra svensk färskpotatis.
Dillen ej att förglömma.

IMG_2012

Renons på Belgiska jordgubbar.
Tänker varken se på balett eller mello.
Jag tänker se på herr Zlatan.
Han är större än John Lennon.
Nu ska vi  byta klubb.

IMG_2013

Tre Kronor är lagom dåliga.
Kan bli hur bra som helst.
Kör med både myspys-byxor och långärmat.
Tur man inte ligger i tält, brukar jag tänka.
Vi är alla campare i grund och botten.

God afton!

2 reaktioner på ”High tide lowe tide

Kommentera

