Treat me nice

Tillbaka till ruta ett.
Pingstväder.
Lisa gör mattrasor av sina tyger.
Drömde jag att de spelade en gammal Chicago Transit Authority.
Det regnar.

IMG_2026

Dagens höjdpunkt är Sve – Nor i hockey-VM.
Försöker bli vän med Elvis Presley.
Snart Melodikrysset.
Befarar det värsta.
Fräls oss från Christer Björkman.

IMG_2098

Kingen sjunger Santa Claus is back in town.
Termometern visar ynka tre grader.
Jag fäller upp kragen på morgonrocken.
Kastar en förstulen blick på den obäddade sängen.
Skänker en tanke till Leiber & Stoller.

IMG_2209

Ett hockeylag består av fyra tekare och en målis.
Resten är bara vattenbärare.
Själv minns jag när vi välsignades med de hookade klubborna.
Kom inte och prata med mig om lycka.
Eljest önskar jag alla en trevlig pingstafton.

God morgon!
 

2 reaktioner på ”Treat me nice

  1. Ojdå! Det är visst pingstafton idag. Sånt man borde komma ihåg, antar jag. Å andra sidan går det bra ändå, även om man inte håller reda på allt.
    Ha en go lördag, Eive!

    Gilla

Kommentera

