These foolish things

Hyllningen till världens störste fotbollsspelare var monumental.
Störst, bäst och vackrast.
Som zlatanist har man aldrig tråkigt.
Då är livet svårare som musikälskare.
Stereotyper sa Bull.

IMG_2237

Svalkar mina franska nerver med Billy Ocean.
When the going gets tough, the tough get going.
Jag minns några fina dagar i maj.
Vi badade och hade pick-nick på bryggan.
Det känns som evigheter.

IMG_2230

Pingstdagen ska du också glömma.
Lika bra att gå all-in i sunkhockey-VM.
Släng in en bakpotatis i ugnen så är det fullbordat.
Började titta på Fem dagar i december med skräckblandad förtjusning.
Öppet arkiv levererar.

IMG_2246

Det är futtiga fem grader och regnet hänger i luften.
Jag tog halv sovmorgon.
Idag tänker jag inte sätt foten utanför dörren.
Måste sluta nu.
70-talet ringde och vill ha mig tillbaka.

God morgon!

Kommentera

