Slave

Köttfärssåsen har puttrat på spisen hela eftermiddagen.
Nu skall den förpackas i påsar och frysas in.
Människan härstammar från ekorrarna.
Allt man lärde sig i skolan är inte puts väck.

IMG_20160517_094237

Idag fanns det hopp om livet.
En solvägg och en bakelse kan göra underverk.
Dags att plocka fram kortbyxorna igen.
Imorgon kanske jag tar mig hela vägen ner till centrum.

IMG_20160517_094249

Jag skriver fotograf på visitkortet.
Med porträtt som specialitet.
Sitt still, säger jag till mig själv.
Jag tar inte order, svarar jag då.

IMG_20160517_094303

Så ska den ryska björnen fällas.
Ovetjkin och Datsjuk är ca. 3 hundradelar för puckkära.
Det gäller att hålla ihop laget.
Annars går det bra med en hedersam förlust också.

God kväll!

2 reaktioner på ”Slave

Kommentera

