All the girls love Alice

Utsikter från ett fikabord.
En gång i tiden betalade vi med snäckskal.
Snart kan kreti och pleti köpa sig ett eget fotbollslag.
Varje dag frågar jag mig; vad är pengar.

IMG_20160517_103203

Pengar är lycka, är det allsmäktiga svaret.
Min gamla far påstår att det enda som är viktigt är hälsan.
Rik, frisk och lycklig.
Själv nöjer jag mig med ett sunkigt café.

IMG_20160517_103215

En gång i tiden vandrade jag i mörkret.
Det gjorde mig invulnerabel.
Min lycka bor i Växjö och hon har en katt som heter Alice.
Så kan det gå när inte haspen är på.

God morgon!

 

4 reaktioner på ”All the girls love Alice

  1. Visst kan man köpa lycka för pengarna, och framför allt hälsa. Ta de personer som betalar för en privat sjukförsäkring. För oss dödliga får vi vänta 3-6 månader för behandling, är du försäkrad så tar det några dagar så ligger du på ett privat vårdbolag med all service! Inklusive snygga sjuksköterskor:).

    Gilla

Kommentera

