You´re my home

En gång var jag ung och stod på barrikaderna.
Idag är jag gammal och blasé.
Vi fick sent omsider tillbaka vår skola.
Nu får påläggskalvarna ta över.

2012-05-21 - 2

Att slåss mot väderkvarnar är en konstart i sig.
Krossa patriarkatet och leve radikalfeminismen.
Nu kan jag lämna Södra Ryd med gott samvete.
Tillsammans; alltid tillsammans.

878770C8-A557-402D-AFAE-883CF1B4DCD6

Billy Joel sjunger Piano man.
Vädret är halvdant.
Anton Strålman spelade 19:13 i natt.
Jag har tagit upp en hamburgare från frysen.

A4EE8104-7EEB-4995-A043-21C1A36A7AB1

2012, 2012, vart har du tagit vägen nu.
Ska försöka ta en sväng till stan.
Snart är sköna maj slut.
Jag tänker inte protestera.

God morgon!


 

Kommentera

