Luskus delph

Rånna har funnits i alla tider.
En gång fanns det en dansbana här.
Jag vet, ety jag var där midsommarafton 1980.
Tyvärr har jag aldrig lokaliserat var den låg.

IMG_2405

Idag höll Skövde Hushållningssällskap sin årlig Blomningsdag.
Och blommade gjorde det.
Samt försäljning och kaffeservering.
Lurade på en flaska rabarbersaft, men tyckte 60:- var väl “saftigt”.

IMG_2420

Sen dansades det linedance.
Det gäller att hålla sin linje.
Jag tyckte bäst om det goda humöret.
Rånna var berömt för sin försöksverksamhet och självplockning.

IMG_2425

Strosade i godan ro och luktade på blommorna.
Visningsträdgården låg ännu i sin linda.
Snart exploderar det i en väldans färgprakt.
Jag vet, för jag har varit där förr.

IMG_2409

Ångrade att jag inte köpte en butelj rabarbersaft.
Den kan ju aldrig komma upp i sitt rätta värde.
Nöjd av alla intryck rullade jag ner för berget.
Kommer att sakna Billingen.

God kväll!

2 reaktioner på ”Luskus delph

Kommentera

