Sweet dreams

 

Vi träffades på kyrkogården.
Det satt rosor på mammas grav.
Far kände igen de flesta namnen på minnesstenarna.
Sen klippte jag hans tånaglar på en bänk.

IMG_2493

Vi cyklade  vidare till City Gross och åt en räksmörgås.
Sen pratade vi om ditten och datten.
Ett sista snack vid Björndammen innan hemfärden.
Behöver jag säga att det var trevligt.

IMG_2516 (2)

Strax före Varnhem höll jag på att köra i diket.
Tvenne tranor spatserade majestätiskt på en åker.
Skaraborg är fantastiskt.
Blott Sverige svenska tranor har.

IMG_2531

På klostercafét svalkade jag mina franska nerver med kaffe och glass.
Syrenerna är galet vackra så här års.
Berusad av blomdoft klippte jag Billingen i ett litet huj.
Det var väl en dag som heter duga.

God kväll!

 

 

2 reaktioner på ”Sweet dreams

Kommentera

