French waltz

När jag gick och handlade åt mamma som barn fanns det tre mjölksorter.
Mjölk, skummjölk och filmjölk.
Idag finns det en miljon olika sorters yoghurt.
Älska valfrihet.
Meze yoghurt hade bytt förpackning och helt plötsligt var jag förlorad i mejeridisken.
Som tur var finns det hjälpsam och kunnig personal.
Det tar mig emot att klaga på det rikliga utbudet.
Leve mångkulturen i yoghurtlandet.

IMG_2517

Imorgon kommer min baby.
Vi har inte detaljplanerat.
Pussas på bio och Magic eye är fullgoda alternativ till bryggan.
Annars kan vi jiddra och äta lösgodis.
Imorgon har vi varit förlovade i åtta månader.
Tackar min lyckliga stjärna varje dag.

IMG_2503

Kvällens TV-program var ingen munter läsning.
Har roat mig med Nygammalt.
Hatat och bespottat i min ungdom.
När fan blir gammal blir han religiös.
Hur roligt är det inte att titta på folkdans.
Hoppas värmen kommer tillbaka så man blir människa igen.
Snart vankas kvalitetstid med min älskling.

God afton!

 

 

Kommentera

