Vid sjön där vägarna strålar samman

Småland är Nordens Kanaan, fyllt med bin och honung, åkrar och väna ängar.
Själv är jag nyfiken på “det stora språnget” som ägde rum på 60-talet.
Har pluggat in Växjö.
Det gäller att ta seden dit man kommer.
Pycke betyder krims-krams.
Tror inte det blir några språkförbistringar.

IMG_20160531_105455

Strålande sommarväder.
Imorgon juni juli augusti.
Snart dags att byta ut Helena mot Sigfrid.
Störst är ändå Ebba Witt-Brattström.

IMG_20160531_105357

Satt fem timmar i Karstorp.
2016 skall gå till historien som året då jag upptäckte vattenmelonen.
Skolbarnen paddlade kanot.
Sitt still i båten, är mitt råd till lärjungarna.
Så läste jag ett kapitel i Johannes Brost memoarer.
Vad mer kan man begära.

God kväll!


5 reaktioner på ”Vid sjön där vägarna strålar samman

  1. Det där med att alla vägar möts i Växjö stämmer. Vet inte hur många gånger jag hamnat på fel väg, skulle ta riksväg 31 men hamnade på 29 etc etc. Dessutom bytte de nummer på vägarna för ett antal år sedan, då blev det ännu värre, höll på att hamna i Malmö!

    Gilla

Kommentera

