Spanish dancer

På torget i Tidan träffade jag Ahmad.
Hans fru var kvar i Jordanien.
Jag frågade om han kände Janet.
Hon är också från norra Irak.

IMG_2707

Han pekade på mitt armband och undrade.
Mimmi är min flickvän och rabarberpolisen är jag.
Är du polis undrade han.
Min undermåliga engelska hindrade mig från vidare utveckling.

IMG_2704

Att sitta fast i Tidan och vänta på sin fru.
Ett öde värre än döden.
Jag cyklade vidare till antikvariatet och köpte Rädd att flyga.
Som jag längtat.

IMG_2709

Idag blev jag riktigt trött den sista biten hem.
Jag tog genvägen via skogen och körde fel.
Det har hänt förut och det kommer hända igen.
Kör inte fel, var mitt mantra men det hjälpte föga.

IMG_2727

Ska skära upp några skivor melon.
Tröttheten kan ha med värmen att göra.
Sätter mitt hopp till den lättare underhållningen.
En underskattad genre.

God afton!


 

Kommentera

