Don´t mess me up

Trots rysskylans som svepte in över landet tog jag ett bad.
Hade Boulognersjön för mig själv.
En stilla stund för filosofi och eftertanke.
Idag badade jag utan hatt.

IMG_2744

På stan var det lugna gatan.
Läste förordet på min novellsamling.
Tjechov var syrak på Ibsen ety han krånglade till saker och ting.
Livet kan vara nog så komplicerat ändå.

IMG_2761

Sen kom fikets allt-i-allo och slog sig ner.
Vi talade om ditten och datten.
På Lidl köpte jag fläsk med mycket fläsk.
Grisar ska inte vara magra.

IMG_2756

Denna dag en vilodag.
När jag satte mig på gubbtorget hade värmen kommit tillbaka.
Efter kvällsvarden ingenting speciellt.
Jag trivs utan några större åthävor.

God afton!

Kommentera

