Whammer jammer

Då var det måndag igen…..not.
Det blåste friska vindar när jag stack ut näbbet genom fönstret.
Har inte kollat någon väderprognos ety jag tvättar.
Punktlig som ett atomur.

IMG_2889

Det ultimata vore ett torp, en plog och en ardennerhäst.
Då skulle jag ligga på sofflocket mest hela dagen.
Egentligen trivs jag bäst i stan.
Eller i fällan mittemellan.

IMG_2891

Vaktmästaren får börja dagen med att plocka papper.
Olika äro våra sedvänjor.
Barnen knatar till skolan.
Den tar aldrig slut.

IMG_2908

Till alla er som tar med edra döttrar och söner på popkonsert.
Ni kommer att bli tusenfalt belönade.
Mamma tog med mig på Hep Stars när jag var 10 år.
Jag glömde det aldrig.

IMG_2898

Lyssnade på svensktoppshits när jag var ute och cyklade.
Äntligen förstår jag alla banala kärlekstexter.
Precis allt stämmer.
Väntar på sommarlov och på att tvätten ska torka,

God morgon!

 

Kommentera

