Elvis in Deutschland

Nu tycker jag vi snackar fotboll.
Ett lag består av 10 spelare och en libero.
Så knuffar de på varandra i 45 minuter och sen blir det reklampaus.
Till slut vinner alltid Västtyskland.
Ibra är ändå bäst.
Snart blir det Wales mot Slovakien.

IMG_2726

Äntligen känner jag grilldoft.
Tycker grannarna varit sparsamma med kolen i år.
Stundom längtar jag efter en sotig hot dog.
F.ö. har jag aldrig haft tändvätska i blodet.

IMG_2730

Raljerar med att jag inte bryr mig om sport.
Hittills har jag inte missat en sekund av EM.
Förutom när jag somnade i andra halvlek av albanmatchen.
Kråkan sa att jag inte missat nå väsentligt.
Misstänker att han sov också.
Nu ska vi på´t igen.

Heja Sverige!

 

2 reaktioner på ”Elvis in Deutschland

  1. Livet är märkligt! På fotbollsplanen rör sig 22 miljonärer för att få in en boll i buren och på läktarna skriker folk av hänförelse om motståndaren förlorar. Sarkastisk? Njaa lite så, när jag tänker på hur olika det är i världen….och jag undrar om deras löner verkligen är lön för mödan.
    hejhopp!
    Fridens!

    Gilla

Kommentera

